Všeobecné obchodní podmínky
Článek I.
Smluvní vztah
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro postup při uzavírání smlouvy o ubytování a upravují obecná práva a povinnosti mezi ubytovaným (dále jen „klient“) a společností MONTI SPA a.s., IČO: 279 89 437, se sídlem na adrese Kollárova 170/4, 351 01 Františkovy Lázně, zapsanou v obchodním rejstříku pod sp. zn. B 1333 vedenou u Krajského soudu v Plzni (dále jen „ubytovatel“). Smluvní vztah mezi ubytovatelem a klientem se řídí příslušnou smlouvou o ubytování, uzavřenou mezi klientem a ubytovatelem (dále jen „smlouva o ubytování“), a těmito VOP. Práva a povinnosti výslovně neupravené smlouvou o ubytování nebo těmito VOP se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „občanský zákoník“). Před ustanoveními těchto VOP mají přednost individuální ujednání obsažená ve smlouvě o ubytování, respektive písemném potvrzení rezervace ubytovatele a/nebo jejich přílohách. Ubytovatel si zároveň vyhrazuje právo uvést ve svých nabídkách a/nebo reklamních materiálech i jiné podmínky, které mají přednost před těmito VOP.Článek II.
Postup při rezervaci a uzavření smlouvy o ubytování
2.1 Ubytovatel klientům nezávazně nabízí ubytování a další služby s tím související prostřednictvím (i) svých internetových stránek www.monti-spa.cz, (ii) schválených zprostředkovatelů a (iii) reklamních materiálů ubytovatele (dále jen „nabídka“). Údaje obsažené v nabídce mají pouze informativní charakter. Nabídka není nabídkou ve smyslu § 1731 nebo § 1732 občanského zákoníku, ani se nejedná o veřejný příslib dle § 1733 občanského zákoníku. Z této nabídky nevzniká klientovi nárok na uzavření smlouvy o ubytování. Nabídka je platná a účinná po dobu a za podmínek v ní uvedených, přičemž ubytovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit či upřesňovat konkrétní podmínky dané nabídky před uzavřením smlouvy o ubytování. 2.2 Klient, prostřednictvím elektronického rezervačního formuláře umístěného na webových stránkách ubytovatele www.monti-spa.cz nebo jiným způsobem, zasílá ubytovateli poptávku po ubytování a souvisejících službách (dále jen „Objednávka“). Odesláním Objednávky ubytovateli klient potvrzuje, že se plně seznámil s těmito VOP, přičemž s nimi souhlasí a uznává je jako podmínky a nedílnou součást smlouvy o ubytování. Klient je povinen vyplnit údaje v rezervačním formuláři úplně (včetně případného IČO a DIČ) a pravdivě, přičemž další či jiné změny po jejím odeslání prostřednictvím rezervačního formuláře nejsou možné. Ubytovatel si vyhrazuje právo odmítnout Objednávku, a to i bez uvedení důvodu. 2.3 Ubytovatel po obdržení Objednávky ověří kapacitu ubytovacího zařízení a dalších podmínek ubytování a zašle klientovi e-mailové potvrzení přijetí Objednávky s konkrétními podmínkami závazné nabídky ubytovatele včetně závazné kalkulace ceny ubytování a služeb, platebních podmínek a pokynů k platbě s uvedením následujících údajů: identifikační a kontaktní údaje ubytovatele; identifikační a kontaktní údaje klienta; termín příjezdu; termín odjezdu; počet nocí; typ objektu k ubytování; počet, jména, příjmení a věk ubytovaných osob; vyčíslení případných slev; pokyny k platbě celkové ceny a výši vratné kauce dle ubytovacích řádů (dále jen „Rezervace“). 2.4 Okamžikem doručení Rezervace klientovi je uzavřena smlouva o ubytování mezi klientem a ubytovatelem, jejíž součástí jsou tyto VOP. Klient je povinen uhradit celkovou cenu způsobem a za podmínek dle platebních podmínek uvedených v Rezervaci.Článek III.
Platební podmínky
3.1 Ubytovatel má právo požadovat po klientovi uhrazení celkové ceny ubytování a služeb uvedených v Rezervaci před jejich poskytnutím, případně uhrazení zálohy, vyplývá-li to z těchto VOP, smlouvy o ubytování nebo Rezervace. 3.2 Platební podmínky a lhůta splatnosti celkové ceny jsou určeny v souvislosti s okamžikem nástupu klienta k ubytování a době, která nástupu předchází. 3.3 Není-li v platebních podmínkách Rezervace nebo smlouvy o ubytování uvedeno jinak:Článek IV.
Cena
4.1 Cenou ubytování se rozumí cena uvedená v Rezervaci jako cena ubytování za příslušný pokoj pro počet osob uvedených v Rezervaci. Cenou za služby se rozumí cena uvedená v Rezervaci jako cena objednaných služeb. Celkovou cenou ubytování a služeb se rozumí cena uvedená v Rezervaci jako celková cena s případnými poskytnutými slevami včetně daní (dále jen „celková cena“). 4.2 Ubytovatel není oprávněn po dobu platnosti Rezervace jednostranně navýšit celkovou cenu, s výjimkou případů, kdy:Článek V.
Změny v rezervaci
5.1 V případě vzniku okolností, které brání ubytovateli poskytnout klientovi ubytování a/nebo službu dle Rezervace, a je-li možné vzhledem k vzniklé situaci poskytnout klientovi jiné ubytování a/nebo náhradní službu v rozsahu a kvalitě shodných nebo se alespoň blížících původně objednanému ubytování a/nebo službě nebo poskytnout stejné ubytování a/nebo službu v náhradním termínu, je ubytovatel oprávněn a povinen provést odpovídající změny. Ubytovatel je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu informovat klienta o podmínkách této změny a navrhnout tuto změnu klientovi. Klient je oprávněn v případě nesouhlasu s takto oznámenou změnou zrušit čerpání služby, a jedná-li se o změnu týkající se ubytování, od smlouvy o ubytování odstoupit. Ubytovatel je následně povinen bez zbytečného odkladu po zrušení čerpání služby vrátit klientovi plnění připadající na takto zrušenou službu a v případě odstoupení od smlouvy o ubytování klientovi vrátit veškerá plnění uhrazená v souvislosti se smlouvou o ubytování. Na plnění vrácená dle tohoto odstavce se nevztahují ustanovení těchto VOP o stornopoplatku. Pokud klient nezruší čerpání služby bez zbytečného odkladu poté, co mu bude takováto změna v čerpání služby oznámena, nebo v případě ubytování neodstoupí od smlouvy o ubytování ve lhůtě do 5 dnů od doručení oznámení o takovéto změně, platí, že s takovouto změnou souhlasí. 5.2 V případě nemožnosti poskytnout klientovi objednanou a zaplacenou službu v rozsahu a kvalitě odpovídající dohodnutým podmínkám je ubytovatel povinen vrátit klientovi plnění uhrazené klientem na takovouto službu. V případě, že však ubytovatel poskytne klientovi s jeho souhlasem náhradní službu stejného nebo vyššího rozsahu a/nebo kvality, považuje se takové náhradní plnění ubytovatele za poskytnutí původně dohodnuté služby, a klient tak nemá jakékoli další nároky vůči ubytovateli z titulu neposkytnutí původně objednané a uhrazené služby. 5.3 V případě, že si klient objednal jednolůžkový pokoj a byla mu doručena Rezervace, bude mu účtována cena ubytování dle Rezervace i v případě, že mu bude poskytnut dvoulůžkový pokoj. 5.4 Ubytovatel není odpovědný a klient nemá právo na vrácení uhrazeného plnění v případě změny vyvolané z důvodu zásahu vyšší moci, z důvodu rozhodnutí orgánů veřejné moci, vzniku mimořádných okolností, nemožnosti poskytnutí ubytování z důvodu zhoršení epidemiologické situace, ukončení pobytu z důvodu výskytu nakažlivé nemoci nebo událostí, které nemohl ubytovatel předvídat, nebo kterým nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého rozumně požadovatelného úsilí.Článek VI.
Zrušení nebo nevyužití rezervace a stornopoplatek
6.1 Klient má právo kdykoli od smlouvy o ubytování odstoupit nebo ji vypovědět i bez udání důvodu. 6.2 Klient a ubytovatel se dále dohodli, že v případě kdy klient vypoví nebo odstoupí od smlouvy o ubytování z jiného důvodu, než z důvodu podstatného porušení povinností ubytovatele, je klient povinen uhradit ubytovateli stornopoplatek. 6.3 Ubytovatel je oprávněn odstoupit od smlouvy o ubytování v případech, kdy klient podstatně poruší povinnosti stanovené smlouvou o ubytování, těmito VOP a/nebo právními předpisy České republiky. Ubytovatel je oprávněn vypovědět bez výpovědní doby smlouvu o ubytování před uplynutím ujednané doby v případě, že klient a/nebo osoby jej provázející i přes výstrahu hrubě porušují své povinnosti vyplývající ze smlouvy o ubytování, těchto VOP, ubytovacích či jiných provozních řádů ubytovatele nebo právních předpisů České republiky či dobré mravy. Dojde-li k takovémuto odstoupení či výpovědi ubytovatele, je klient povinen uhradit ubytovateli stornopoplatek ve výši dle těchto VOP. 6.4 Výše stornopoplatku je sjednána v procentuální výši z celkové ceny uvedené v Rezervaci v závislosti na době, která zbývá ode dne doručení účinné výpovědi či odstoupení od smlouvy o ubytování do dne nástupu na ubytování podle Rezervace. Při odstoupení nebo výpovědi:Článek VII.
Práva a povinnosti klienta
7.1 Základními právy klienta jsou především:Článek VIII.
Reklamace a informace o mimosoudním řešení sporů
8.1 Klient je oprávněn reklamovat u ubytovatele kvalitu poskytnutého ubytování a/nebo služeb, pokud jejich kvalita či rozsah nebo jiné podmínky neodpovídají rozsahu, kvalitě a podmínkám uvedeným v Rezervaci. Ubytovatel se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a v případě oprávněné reklamace zabezpečit nápravu vadného stavu či klientovi poskytnout slevu. Reklamaci je klient povinen uplatnit u ubytovatele bez zbytečného odkladu po tom, co zjistí vadné poskytnutí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. 8.2 Informace o mimosoudním řešení sporů – Subjektem příslušným pro mimosoudní řešení sporů (ADR) mezi provozovatelem a klientem vyplývajících z poskytování ubytování a s tím souvisejících služeb (spotřebitelské spory) je dle § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v účinném znění, Česká obchodní inspekce, se sídlem na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz/ nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu.Článek IX.
Ostatní ustanovení
9.1 Ubytování klienta ze strany ubytovatele je možné nejdříve od 13:00 hod. dne uvedeného v Rezervaci jako první den ubytování. Klient je povinen předat vyklizený objekt v poslední den ubytování uvedený v Rezervaci nejpozději do 10:00 hod. V případě prodlení s předáním vyklizeného objektu klientem je ubytovatel oprávněn účtovat klientovi za každou započatou hodinu prodlení smluvní pokutu ve výši 500,- Kč (slovy: pět set korun českých). 9.2 Nabude-li ubytovatel důvodné podezření, že klient užívá objekt v rozporu s podmínkami Rezervace či v rozporu s ubytovacími nebo provozními řády ubytovatele nebo v rozporu s veřejným pořádkem, je ubytovatel oprávněn vstoupit do objektu a vykonat kontrolu jeho užívání. 9.3 Ubytovatel neodpovídá za škody vzniklé na funkčnosti elektrických či elektronických zařízeních klienta a dále za případné omyly či nesprávně poskytnuté informace o akcích či poskytovaných službách ze strany jiných osob. 9.4 Žádná parkovací plocha MONTI SPA a.s., není hlídaným parkovištěm a ubytovatel ani neposkytuje jakýkoli dohled nad zaparkovanými vozidly klientů a/nebo jejich příslušenstvím, mimo dohledu kamer se záznamem. 9.5 Zaškrtnutím pole „Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb. a zpracováním osobních údajů pro tyto účely“ v rezervačním formuláři umístěném na webové stránce www.monti-spa.cz (dále jen „rezervační formulář“) a jeho odesláním (případně není-li Objednávka učiněna prostřednictvím webové stránky www.monti-spa.cz, pak jiným výslovným a prokazatelným projevem jeho vůle) klient: (i) potvrzuje, že veškeré osobní údaje uvedené v rezervačním formuláři (či jiném prokazatelném projevu jeho vůle obsahujícím požadované informace, není-li Objednávka učiněna prostřednictvím webové stránky www.monti-spa.cz) jsou pravdivé a správné; (ii) potvrzuje, že byl poučen o účelu, za kterým jsou osobní údaje zpracovávány, a to zejména, nikoli však výlučně, za účelem: poskytování služeb klientovi; péče o klienta ubytovatelem; vedení účtu klienta; emailového a telefonního marketingu; hodnocení a zlepšování poskytovaných služeb ubytovatelem; a uplatnění práv a právních nároků a kontroly orgánů veřejné moci; (iii) potvrzuje, že byl poučen o svých právech souvisejících se správou a zpracováním jeho osobních údajů podle zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v účinném znění a nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES, včetně možnosti odvolání svého souhlasu se zpracováním osobních údajů a důvodu zpracování osobních údajů ze strany ubytovatele, kterými jsou plnění uzavřené smlouvy, oprávněné zájmy a souhlas se zpracováním osobních údajů; (iv) uděluje na základě poučení ubytovateli, jako správci osobních údajů, svůj souhlas se zpracováním osobních údajů po dobu trvání deseti let v rozsah klientem uvedeného jména, příjmení, adresy, čísla telefonu a e-mailové adresy jím uvedených v rezervačním formuláři (či jiném prokazatelném projevu jeho vůle obsahujícím tuto informaci, není-li Objednávka učiněna prostřednictvím webové stránky monti-spa.cz). 9.6 Zaškrtnutím pole „Souhlasím s všeobecnými obchodními podmínkami“ v rezervačním formuláři a jeho odesláním (případně není-li Objednávka učiněna prostřednictvím webové stránky www.monti-spa.cz pak jiným výslovným a prokazatelným projevem jeho souhlasu s VOP) klient potvrzuje, že se seznámil s obsahem Informací a k obchodním sdělením, které jsou k dispozici na webové stránce www.monti-spa.cz a byl tak poučen o svých právech.Článek X.
Závěrečná ustanovení
10.1 Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. občanského zákoníku upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí smlouvy o ubytování, uzavřené mezi klientem a ubytovatelem. 10.2 Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou dopisu, faxem nebo e-mailem. 10.3 Tyto VOP může v plném a neomezeném rozsahu ubytovatel doplňovat a měnit elektronickou formou. V případě, že k takovéto změně dojde, bude nová verze VOP umístěna na internetových stránkách ubytovatele www.monti-spa.cz a zaslána klientovi, se kterým probíhá proces Rezervace. Změna těchto VOP nabývá na účinnosti okamžikem zveřejnění nebo doručením jejího znění klientovi. V případě nesouhlasu klienta se zveřejněnou změnou VOP, je klient povinen tento nesouhlas ubytovateli písemně sdělit nejpozději do dvou dnů od doručení změny VOP. Vztah klienta a ubytovatele a z toho vyplývajících vzájemných práv, povinností a podmínek se řídí těmi VOP, které mu byly zaslány spolu s Rezervací. 10.4 Pokud jakékoli jednotlivé ustanovení těchto VOP bude shledáno jako neplatné, je plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto VOP a taková neplatnost nebude mít žádný vliv na platnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení těchto VOP. 10.5 V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se klient a ubytovatel zavazují řídit právními předpisy České republiky, dobrými mravy a zvyklostmi v oblasti poskytování ubytovacích služeb a případné spory řešit přednostně smírnou cestou. 10.6 Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 2. 2022. MONTI SPA a.s. Kollárova 170, 351 01 Františkovy Lázně,